Tuesday 31 January 2012

Tun Mahathir Balun Yahudi dan Zionis dalam BBC



 

"One of the most outspoken leaders in the Muslim world. He's critics told he is rasicts and dictator" - Stephen Sackur, BBC World News



Kalau Anwar habaq statement dia diputarbelitkan oleh media, so Anwar ada berani cakap macam ni pada Yahudi? Cakap secara live, biaq satu dunia tengok. Tapi Anwar tak berani, malah pi mintak maaf dengan kawan2 Zionis dia lagi. Dengan Yahudi habaq lain, dengan rakyat sendiri habaq lain. Anwar pemimpin LALANG.

Bila kita benci Yahudi dan Zionis, kita benar2 maksudkannya. Hangpa akan pergi ke meminta maaf dengan depa jika depa rasa kecil hati dengan kenyataan hangpa? Tapi Anwar lain.  

Anwar bin Ibrahim, menghabiskan banyak masa untuk menawarkan penjelasan kepada kawan-kawan lama, iaitu  Hal Ehwal Luar Jawatankuasa Pengerusi, Howard Berman dan seorang dua pemimpin Yahudi. Beliau berkata beliau kesal dengan menggunakan terma-terma seperti 'pencerobohan Zionis', yang biasa digunakan oleh Mahmoud Ahmadinejad. "Kenapa saya perlu menggunakannya jika ia menyebabkan salah faham yang begitu banyak?" Katanya. "Saya perlu lebih berhati-hati."


Tetapi lihatlah bagaimana Tun Mahathir menghentam Yahudi dan Zionis secara live. Ada ke Tun pergi mintak maaf lepas tu?

 

"Why should I be quiet? You mean to say, when they are doing something that is wrong to my country, and I should say anything? I would be irresponsible if I were to do that."
- Tun Mahathir bin Mohamad


 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share this