Tuesday 12 June 2012

Revolusi "Mesir Baru" - Idamkan Pemimpin seperti Tun Mahathir







Saya dalam satu perdebatan yang hangat dengan hampir semua penyokong revolusi Arab di Majalah Time (ruangan komen dan interaksi) mengenai Revolusi Mesir yang sedang berlaku. Apabila saya meletakkan semua fakta dan kronologi saya beserta peranan licik IMF di sebalik kesepitan orang2 Arab, mereka bertanya saya daripada mana? Saya memberitahu mereka saya daripada Malaysia. Dari hujah yang hangat  telah bertukar kepada pujian. Mereka memberitahu saya apa yang mereka mahukan, dan mereka sebenarnya mahukan apa yang Malaysia ada, kejayaan, demokrasi, keamanan dan pemimpin yang bagus. 

Saya agak terkesima dan semalam, salah seorang daripada mereka telah meng”email”kan kepada saya video ini yang diambil daripada TV Pasca Revolusi Negara mereka. Dan ia adalah mengejutkan, salah seorang orang pertama daripada pemimpin baru yang telah dijemput untuk yang dipanggil “Mesir Baru” ini adalah Tun Mahathir, dan saya tidak mengetahui tentang perkara ini! Ia berlaku sekitar Jun 2011 di mana apabila Mubarak telah digulingkan.


 


 
Rupa-rupanya rakyat Mesir tunjuk perasaan gulingkan Mubarak sebab mereka impikan pemimpin seperti Tun Mahathir dan impikan kejayaan seperti Malaysia. So untuk apa kita nak tunjuk perasaan di Malaysia seperti Mesir? Sebab kita dah ada pun semua tu. Saya nak ucapkan terima kasih kepada pemuda2 Arab Mesir yang berdebat dengan saya sebelum ni kerana e-mailkan video rencana pasca revolusi Mesir ini kepada saya.

Video rencana pasca revolusi ni tidak akan disebarkan oleh PKR, sebab depa malu punya … kah kah kah. Rupanya penunjuk perasaan impikan pemimpin seperti Mahathir, bukannya macam gay tua anwar tu … hehehe ...

Tetapi saya tetap berkeras dengan pemuda-pemuda Arab tersebut, Ikhwanul Muslimin telah melakukan kesilapan CUKUP BESAR iaitu bekerjasama dengan puak2 IMF dan NGO2. Demokrasi Barat kononnya untuk menuntut revolusi, tetapi sebenarnya mereka memang tidak ikhlas menolong. Dan polisi ekonomi tidak patut ditentukan oleh orang luar seperti IMF sebab ia adalah darah Negara. Tanpa darah, macamana nak hidup?

Video ini Pak Arab Mesir yang e-mail kat saya kononnya untuk tunjukkan mereka mahu pemimpin seperti Tun dan ingin mencontohi Malaysia. Video ini adalah rencana pasca revolusi yang kononnya menunjukkan impian Mesir baru. Mereka siap jemput Tun ke Tahrir Square walaupun Tun adalah seorang yang dah pencen. Semua bahasa Arab le. Maklumlah sebab saya dok bedal mereka bahawa tunjuk perasaan dengan bantuan IMF bermakna mala petaka, dan saya kata saya dari Malaysia, dan terus nama Tun Mahathir timbul di mulut mereka.

 
Apa yang telah saya pelajari daripada pak2 Arab dan dari dokumentari ini? Di negara lain orang duk membunuh, bergaduh, mengorbankan hidup mereka hanya untuk mempunyai apa yang kita rakyat Malaysia ada, tetapi kita rakyat Malaysia hanya mengambil kesempatan terhadap apa yang kita telah ada, terutamanya orang2 PKR yang penipu. Kredit kepada pak2 Arab kerana telah membuka mata saya :D

Kalau sesiapa ingin menyakitkan lagi hati Anwar dan penyokong2 Anwar sebarkanlah video rencana ni, ada 8 klip tu, depa jemput Tun ke Tahrir Square walaupun Tun dah pencen … hehehe. Maklumlah kan dulu lembu2 PKR dok guna modal tunjuk perasaan Mesir nak burukkan kerajaan dan sistem yang rakyat Mesir sendiri idami … hahahaha …

6 comments:

  1. bro..
    kalau dapat translate dlm english/malay subtitle lebih baik! dapat sebarkan utk kempen!

    ReplyDelete
  2. X yah buat citer fitnah yg menunjukkan mahathir 2 bagus

    ReplyDelete
  3. X yah buat citer fitnah yg menunjukkan mahathir 2 bagus

    ReplyDelete
  4. X yah buat citer fitnah yg menunjukkan mahathir 2 bagus

    ReplyDelete
  5. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share this