Tuesday, 12 June 2012

Revolusi "Mesir Baru" - Idamkan Pemimpin seperti Tun Mahathir







Saya dalam satu perdebatan yang hangat dengan hampir semua penyokong revolusi Arab di Majalah Time (ruangan komen dan interaksi) mengenai Revolusi Mesir yang sedang berlaku. Apabila saya meletakkan semua fakta dan kronologi saya beserta peranan licik IMF di sebalik kesepitan orang2 Arab, mereka bertanya saya daripada mana? Saya memberitahu mereka saya daripada Malaysia. Dari hujah yang hangat  telah bertukar kepada pujian. Mereka memberitahu saya apa yang mereka mahukan, dan mereka sebenarnya mahukan apa yang Malaysia ada, kejayaan, demokrasi, keamanan dan pemimpin yang bagus. 

Saya agak terkesima dan semalam, salah seorang daripada mereka telah meng”email”kan kepada saya video ini yang diambil daripada TV Pasca Revolusi Negara mereka. Dan ia adalah mengejutkan, salah seorang orang pertama daripada pemimpin baru yang telah dijemput untuk yang dipanggil “Mesir Baru” ini adalah Tun Mahathir, dan saya tidak mengetahui tentang perkara ini! Ia berlaku sekitar Jun 2011 di mana apabila Mubarak telah digulingkan.


 


 
Rupa-rupanya rakyat Mesir tunjuk perasaan gulingkan Mubarak sebab mereka impikan pemimpin seperti Tun Mahathir dan impikan kejayaan seperti Malaysia. So untuk apa kita nak tunjuk perasaan di Malaysia seperti Mesir? Sebab kita dah ada pun semua tu. Saya nak ucapkan terima kasih kepada pemuda2 Arab Mesir yang berdebat dengan saya sebelum ni kerana e-mailkan video rencana pasca revolusi Mesir ini kepada saya.

Video rencana pasca revolusi ni tidak akan disebarkan oleh PKR, sebab depa malu punya … kah kah kah. Rupanya penunjuk perasaan impikan pemimpin seperti Mahathir, bukannya macam gay tua anwar tu … hehehe ...

Tetapi saya tetap berkeras dengan pemuda-pemuda Arab tersebut, Ikhwanul Muslimin telah melakukan kesilapan CUKUP BESAR iaitu bekerjasama dengan puak2 IMF dan NGO2. Demokrasi Barat kononnya untuk menuntut revolusi, tetapi sebenarnya mereka memang tidak ikhlas menolong. Dan polisi ekonomi tidak patut ditentukan oleh orang luar seperti IMF sebab ia adalah darah Negara. Tanpa darah, macamana nak hidup?

Video ini Pak Arab Mesir yang e-mail kat saya kononnya untuk tunjukkan mereka mahu pemimpin seperti Tun dan ingin mencontohi Malaysia. Video ini adalah rencana pasca revolusi yang kononnya menunjukkan impian Mesir baru. Mereka siap jemput Tun ke Tahrir Square walaupun Tun adalah seorang yang dah pencen. Semua bahasa Arab le. Maklumlah sebab saya dok bedal mereka bahawa tunjuk perasaan dengan bantuan IMF bermakna mala petaka, dan saya kata saya dari Malaysia, dan terus nama Tun Mahathir timbul di mulut mereka.

 
Apa yang telah saya pelajari daripada pak2 Arab dan dari dokumentari ini? Di negara lain orang duk membunuh, bergaduh, mengorbankan hidup mereka hanya untuk mempunyai apa yang kita rakyat Malaysia ada, tetapi kita rakyat Malaysia hanya mengambil kesempatan terhadap apa yang kita telah ada, terutamanya orang2 PKR yang penipu. Kredit kepada pak2 Arab kerana telah membuka mata saya :D

Kalau sesiapa ingin menyakitkan lagi hati Anwar dan penyokong2 Anwar sebarkanlah video rencana ni, ada 8 klip tu, depa jemput Tun ke Tahrir Square walaupun Tun dah pencen … hehehe. Maklumlah kan dulu lembu2 PKR dok guna modal tunjuk perasaan Mesir nak burukkan kerajaan dan sistem yang rakyat Mesir sendiri idami … hahahaha …

1 comment:

  1. bro..
    kalau dapat translate dlm english/malay subtitle lebih baik! dapat sebarkan utk kempen!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share this