Monday 12 December 2011

Kenapa US Sekarang Takut Dengan Kerajaan Malaysia?







Kenapa US tiba2 nak berbaik dengan kerajaan BN  dan lain2 negara yang mempunyai sentimen anti US? Dengan kejatuhan ekonomi, perdagangan, matawang US bersama kegagalan atas segala usaha US untuk menjatuhkan negara2 yang mempunyai sentimen anti US, US tiada pilihan lain iaiatu berbaik baik dengan kita dan negara2 lain yang mempunyai sentimen anti US.

Malaysia tidak takut pada US  bukan sebab kita mempunyai ketenteraan, teknologi ekonomi yang kuat, TETAPI gabungan sentimen ANTI US di kalangan negara2 yang membangun dan negara kuasa besar lain seperti China dan Russia menyebabkan US tidak mampu menggunakan mereka untuk menjatuhkan kesemua negara2 yang mempunyai sentimen anti US. US sudah mengusahakan segala macam program war on terror iaitu mengaitkan negara yang anti US dengan terrorism iaitu mereka pernah mengaitkan BN ada kaitan dengan Al-Qaeda, menggunakan proksi2 dalaman seperti Anwar Ibrahim dan meningkatkan HARGA MINYAK seluruh dunia dengan spekulasi supaya rakyat marah terhadap kerajaan. Dan ianya tidak berhasil seperti yang diharapkan oleh US bukan sahaja di Malaysia, tetapi juga di negara lain. Kos yang digunakan untuk membiayai program2 yang dinyatakan telah menjadi terlalu berbanding hasil. Oleh itu cara terbaik ialah KAW TIM. Bukan sahaja dengan Malaysia, tetapi dengan negara2 lain yang mempunyai sentimen anti US sebelum ini.


Kesemua masalah US hari ini terutamanya status perdagangan antarabangsa terdapat di laman web Council of Foreign Relation, CFR http://www.cfr.org/. Boleh baca di situ.


Apa yang ditakuti US bukan terrorist atau kebangkitan Negara Islam, tetapi kebangkitan sentiment ANTI US dan efek kepada perdagangan barangan dan matawang US di peringkat antarabangsa. Contoh pada 2008, kadar perdagangan negara2 di asia barat, asia tenggara, eropah timur dengan negara2 besar lain dari US seperti Eropah, China dan Rusia telah meningkat dengan mendadak (SPIKE), dan ini telah memberi efek kepada eksport US dan matawang US. Contoh kalau kita deal dengan Eropah atau Russia, kita deal dengan matawang EURO, bukan USD.


Lagi satu paling ditakuti oleh US di Asia Tenggara ialah cadangan Tun Mahathir / Malaysia mengenai penggunaan matawang alternatif dari USD dalam perdagangan serantau. Dan Najib Tun Razak telah komited untuk menyambung usaha Tun Mahathir iaitu pada hari pertama Najib menjadi PM, beliau telah pergi ke China untuk meningkatkan hubungan dan cadangan unutk menjual kesemua simpanan matawang USD sebagai sokongan. Jika kesemua negara Asia Tenggara menjual semua simpanan matawang USD mereka, US akan tumbang di Asia.

   Jikalau kedudukan dan propaganda Anwar Ibrahim di negara kita masih kuat, maka US akan terus mengutuk kita seperti apa yang mereka selalu buat sebelum ini. Hari ini, US tidak boleh lagi berharap kepada Anwar Ibrahim, malah terpaksa berbaik dengan kerajaan BN. Perkara ini bukan setakat terjadi di Malaysia, tetapi negara2 lain yang mempunyai sentimen ANTI US. Di China, usaha demokrasi iaitu menjatuhkan kerajaan China tidak menjadi, usaha menjatuhkan Vladimir Putin dan pengaruh Rusia di negara2 bekas Soviet juga tidak menjadi. Maka US tiada peilihan lain melainkan berbail2 dengan semua negara yang mempunyai sentimen US.


Salah satu sebab negara2 ANTI US ini mahu mengelakkan US, juga adalah mereka mahu mengelakkan dari terjadinya China Cold war. Jikalau terjadi, negara2 yang mempunyai sentimen anti US termasuk Malaysia akan memberi sokongan sepenuhnya kepada China.
Kalau dulu semasa Cold War antara Blok Kapitalis dan Blok Komunis, US mempunyai banyak sokongan dan sebab itulah US boleh menjatuhkan Soviet. Tetapi, dengan terjadinya sentimen ANTI US, ekonomi, matawang dan perdagangan antarabangsa yang tak menentu, US mahu berbaik2 dengan kita. Dan peranan Najib hari ini ialah berbaik2 dengan China, Rusia dan negara2 ANTI US untuk menjaga kepentingan Malaysia ...


Kalau kita takut pada US, sikap kita lebih menyerupai Singapura yang asyik angguk je. Malaysia tidak akan mengeluarkan cadangan matawang alternatif, tubuhkan NGO Atarabangsa Criminalise War seperti apa yang terjadi di Iraq dan lain2 jika kita takut pada US. Saya masih ingat lagi kerajaan US mengatakan Barisan Nasional ialah terrorist (reported by the United Nations monitoring group on terrorism which links the Barisan Nasional (BN) to the Osama Bin Laden Al-Qaeda terrorist group) pada 2002. US juga mengatakan Barisan Nasional mundur, korupsi demi mahu memenangkan anak emas mereka, iaitu Anwar Ibrahim. US juga merendahkan teknik menyelamatkan @ memulihkan ekonomi negara kita iaitu teknik BAIL OUT. Dan lihatlah apa yang terjadi hari ini, US dan rakan2nya terpaksa menelan ”humble pie”. Tetapi tidak bagi Anwar.




Anwar masih cuba untuk membawa sistem, polisi dan teknik yang diamalkan oleh US, dan kesemua sistem2 ini adalah GAGAL. Itulah US, yang mahu menjadi watak utama dalam senario politik, ekonomi, sosial, sistem undang2, hak asasi dalam negara kita. Contoh sistem yang telah gagal di US yang cuba di bawa ke Malaysia oleh PR ialah ”Unregulated Capitalism” iaitu dalam bahasa sistem permodalan yang tiada batasan. Kita lihat sendiri apa dah jadi di sana, ramai yang hilang pekerjaan dan lain2. Dan sistem yang diamalkan di US ini memberi impak yang buruk kepada US sendiri, begitu juga negara2 lain.


 ”Human Impose, God Dispose”




2 comments:

  1. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share this