Tuesday 25 December 2012

Siapakah George Soros?





Ini kenyataan Soros, tidak ada kena mengena dengan etika atau betul/salah atau setiakawan, yang penting hanyalah duit. - "It's not whether you're right or wrong that's important, but how much money you make when you're right and how much you lose when you're wrong."


Soros adalah salah seorang pelabur yang mengaut keuntungan dari krisis Arab secara besar-besaran, dan pada masa yang sama jugak beliau adalah Pengerusi Yayasan Demokrasi yang sedang menghasut anak2 muda Arab untuk tunjuk perasaan. Sementara anak muda Arab tunjuk perasaan, beliau dok kaut ratusan billion sambil minum fresh orange dalam pesawat peribadinya. Maka dengan ini Soros adalah antara pelabur yang terhebat dikurun ini.


G.Soros bukan setakat pelabur yang hebat tetapi seorang salesman yang hebat jugak, beliau cukup pakar menjual slogan2 seperti “ketuanan rakyat” (peoples power), demokrasi, menentang korupsila, hak asasi manusia sampai ramai anak2 muda boleh terpengaruh sebab memang market dia adalah anak2 muda. Lepas anak2 muda terpengaruh, dia kebas duit, bukan sedikit tetapi ratusan billion. Cukup hebat!! 

Korang tengok gambar ni elok2, anak muda arab penat keluar peluh tunjuk perasaan, tetapi Soros kat mana? Ya dia mungkin berada di kepulauan milik peribadinya sambil minum fruit punch dan kira duit masuk. Adakah Soros membayar gaji anak2 muda arab ini untuk tunjuk perasaan? Tidak sama sekali, Soros dah save manpower cost  … hehehe. Margin Keuntungan yang cukup tinggi. 



Sementara anak2 muda Arab tunjuk perasaan, syarikat2 institusi kewangan yang ada kaitan dengan Soros SEDANG MEMBERI TIP CARA NAK BUAT UNTUNG DARI KRISIS MESIR HAHAHAHAHA!!! Soros memang hebat. Klik sini.
Soros bukan kawan sesiapa pun. Di US, pelabur2 gelarkan Soros adalah Snake/Ular. Dia ni lebih kepada menggunakan orang untuk kaut untung. Di US pada awalnya dia support Bush lepas tu dia tikam Bush, support Obama, la ni dia dok tikam Obama/Demokrat. Di Mesir dia gunakan Ikhwanul Muslimin, lepas dapat untung dia tinggalla. Samala mcm kes Anwar, dia gunakan Anwar je.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share this